Om du tappar ditt busskort eller om det slutar fungera på grund av oaktsamhet kan du få ett (1) ersättningskort per läsår. Det kostar 100 kronor. Du eller din vårdnadshavare ansvarar för att betala avgiften. När betalningen kommit in beställs ersättningskortet. Alla borttappade eller trasiga kort spärras.
Så betalar du avgiften
100 kronor betalas via Swish till:
- Kavelbro - 123 327 11 11
- Västerhöjd - 123 642 15 15
Skriv elevens namn, skola och årskurs i meddelandet.
Om du behöver ett annat betalningssätt, mejla elevresor@skovde.se och ange elevens namn, skola och årskurs. En administratör kontaktar dig med information om hur du kan betala.
När du har swishat, meddela receptionen på skolan eller mejla elevresor@skovde.se.
Efter betalningen
- Administratören beställer ersättningskortet när betalningen är registrerad.
- Kortet skickas till elevens folkbokföringsadress.
- Leveranstid: cirka två veckor från betalningen.
- Under tiden ansvarar eleven själv för sina resekostnader.
- Om även ersättningskortet tappas bort eller förstörs får eleven själv stå för resekostnaden resten av läsåret.
Viktigt datum
Ersättningskort kan beställas fram till 25 maj. Efter det datumet går det inte att beställa ersättningskort för innevarande läsår. Eleven ansvarar då själv för resekostnaden under resten av vårterminen.
Frågor?
Ring skolan via kontaktcenter 0500-49 80 00 eller mejla till elevresor@skovde.se.