Dags för student 2024

Välkommen till årets firande av studenten fredag 14 juni!

På den här sidan kommer du hitta information som är gemensam för Gymnasium Skövde  - Kavelbro och Västerhöjd.

Sidan kommer att uppdateras efter hand som ny information kommer.

Program fredag 14 juni

Kl. 10.45         Uppställning Västerhöjd och avmarsch till Arena Skövde

Kl. 11.00         Uppställning Kavelbro och avmarsch till Arena Skövde

Kl. 11.30         Avslutningsprogram i Arena Skövde - endast studenter och personal

Kl. 12.30         Utspring klassvis från Arena Skövde

Utspringsordningen hittar du här eller under Dokument. Utspringen sker löpande, när en klass sprungit ut är det dags för nästa klass direkt.

Familj, släkt och vänner är välkomna att vara med på torget vid Arena Skövde. Placeringsordning efter utspring kommer att publiceras så snart den är klar.

Parkering

Gällande parkeringsregler gäller den här dagen. Antalet parkeringsplatser vid Arena Skövde är mycket begränsat. Andra parkeringsmöjligheter finns i P-husen Mode (resecentrum), Commerce och Vasaporten.

Övrig trafikinformation

Studentkorteger kommer att genomföras från ca kl. 13.30-14.00. Badhusgatan-Skolgatan-Stationsgatan-Staketgatan är de huvudsakliga färdvägarna. Det kommer vara mycket begränsad framkomlighet i de centrala delarna av Skövde under denna tid. Om möjligt välj annan väg.

Fira studenten utan plastkonfetti

Om du vill fira med konfetti, tänk då på att bara nedbrytbar konfetti gjord av papper får användas. Plastkonfetti kommer inte att tillåtas.

All konfetti kommer att samlas in vid entrén till Arena Skövde och kontrolleras av personal. Om konfettin innehåller plast, även i tveksamma fall, kommer den att beslagtas.

Plastkonfetti är sedan 2021 förbjuden att använda utomhus. Den är svår att städa upp och det som blir kvar i naturen delas upp i mindre delar och blir till slut mikroplast som följer med regnvatten ut i sjöar och hav.

Vi hoppas på förståelse av beslutet och inte tar med plastkonfetti. Gymnasium Skövde kommer i sin tur att stå med bland annat rökmaskiner och såpbubblor för att göra studenten riktigt festlig!

Varmt välkommen till årets studentfirande!